Zajęcia dodatkowe naszych przedszkolaków

Język angielski

Program Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne Dzieci” ma na celu wprowadzanie dziecka w świat języka angielskiego równolegle do języka polskiego tak, aby angielski nigdy nie stał się dla niego językiem obcym. Naszą misją jest powszechne, codzienne, równoległe do języka ojczystego nauczanie angielskiego. Prócz samych umiejętności językowych dwujęzyczność wiąże się z licznymi korzyściami dla intelektu, psychiki i zdrowia dziecka. Mózg otrzymuje zdrową dawkę treningu, a przy tym wiedzę i umiejętności, które na tym etapie rozwoju utrwalają się nadzwyczaj szybko i efektywnie. Bilingwizm m.in. poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć (semantyczną i epizodyczną), pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Program Powszechnej Dwujęzyczności wykorzystuje pierwszą na świecie, przełomową, ale jednocześnie najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

 

Zajęcia teatralne

Zajęcia teatralne „Małego Artysty” to magiczne spotkania z teatrem. 
Spotkania, w których dzieci z biernego widza stają się przede wszystkim aktywnymi aktorami. Zajęcia angażują uczestników do rozmaitych ról, zarówno w grupowych inscenizacjach dziecięcych, jak i w indywidualnych, improwizowanych etiudach. Spotkania te to także poznawanie świata teatru, rekwizytów, charakteryzacji, kostiumów oraz prawdziwych lalek teatralnych.

 

Zajęcia taneczne

Zajęcia taneczne w naszym przedszkolu mają na celu rozbudzenie w dzieciach poczucia rytmu i koordynacji ruchowej. Taniec oraz zabawy ruchowe przy muzyce rozwijają u dzieci wrażliwość estetyczną oraz zwiększają poczucie własnej wartości oraz odpowiedzialność. Poprzez taniec u dzieci rozwijają się ich indywidualne zdolności taneczne oraz muzyczne, a ponadto tego rodzaju spotkania zmuszają dziecko do koncentracji, uwagi, a także do podejmowania szybkiej orientacji oraz decyzji. Taniec wyrabia również u dzieci pozytywne cechy charakter

 

Logorytmika

Mowa jest głównym środkiem porozumiewania się między ludźmi, a prawidłowy jej rozwój stanowi między innymi podstawę kształtowania się osobowości dziecka. Wiek przedszkolny jest okresem ostatniego etapu rozwoju moorytmikawy, gdyż do 6. roku życia rozwój artykulacji powinien być zakończony (dziecko powinno poprawnie wymawiać wszystkie głoski języka polskiego, konstruując jasne,  zrozumiałe dla otoczenia i wielozdaniowe wypowiedzi). Dlatego też tak ważne jest czuwanie nad rozwojem mowy dziecka właśnie w tym okresie. Głównym celem zajęć jest profilaktyka wad wymowy oraz stymulowanie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym. Osiągamy to dzięki logorytmice, która jest formą połączenia rytmiki i terapii logopedycznej, oddziałującą na sferę słuchową, słuchowo – ruchową i ruchową. Logorytmika stosowana wśród dzieci w znacznym stopniu przyczynia się do kształtowania umiejętności prawidłowego posługiwania się mową, a wśród korzyści płynących z zastosowania tej metody wymienić można między innymi: 

  • usprawnianie narządów mowy, ćwiczenie aparatu mowy;
  • kształcenie wydolności aparatu głosotwórczego (regulacja oddechu i usprawnianie aparatu artykulacyjnego);
  • rozwijanie prawidłowego funkcjonowania koordynacji słuchowo – wzrokowej, słuchowo – ruchowej, wzrokowo – ruchowej;
  • wykształcenie wrażliwości słuchowej, ćwiczenie koncentracji uwagi na bodźcach słuchowych;
  • uwrażliwienie na cechy prozodyczne mowy tj. akcent, rytm i melodia;
  • stymulowanie rozwoju poznawczo – językowego;
  • ćwiczenie spostrzegawczości, zdolności koncentracji uwagi, pamięci i szybkiej reakcji na sygnały;
  • wzbogacanie słownictwa.

 

Ceramika

 Zajęcia prowadzone są na zasadzie doskonałej stymulującej zabawy, wpływającej na: rozwój zdolności manualnych, ćwiczenie koordynacji ruchowej oraz spostrzegawczości i pomysłowości przy projektowaniu  kompozycji przestrzennej.

Glina jest materiałem, który fantastycznie rozwija zdolności plastyczne, rozbudza wrażliwość artystyczną i zapał twórczy. Praca z gliną uczy nasze maluchy kreatywności, cierpliwości, organizacji, planowania pracy, a także odpowiedzialności za wykonaną rzecz. Przede wszystkim jednak stanowi wspaniałą zabawę.

 

Szachy

Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka - kształci pamięć, umiejętność abstrakcyjnego i logicznego myślenia, rozwija wyobraźnię przestrzenną. Dlatego też wpływa na rozwój intelektu, zwiększa aktywność umysłową i rozbudza twórcze zdolności najmłodszych. Szachy uczą też cierpliwości  i przewidywania konsekwencji własnych decyzji.

 

Gimnastyka - maluch w formie

Wzrastający organizm dziecka w wieku przedszkolnym wymaga odpowiedniej stymulacji, którą osiąga się między innymidzięki ćwiczeniom fizycznym. Rozwijający się organizm jest narażony na negatywne czynniki, które mogą powodować wady postawy. Odpowiednio prowadzone ćwiczenia wspomagają rozwój oraz korygują powstałe zaburzenia.

Zajęcia ‘Maluch w formie’ łączą ćwiczenia ogólnorozwojowe z elementami gimnastyki korekcyjnej, odbywają się codziennie i trwają ok. 30 min. Ćwiczenia prowadzone są w formie gier i zabaw oraz metodą opowieści ruchowej, która rozwija wyobraźnię. Główne cele zajęć to:

  • kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała,
  • zwiększenie ogólnej sprawności i wydolności fizycznej,
  • korygowanie wad postawy,
  • nauka ergonomii ruchów,
  • rozciąganie przykurczonych grup mięśniowych, wzmacnianie osłabionych,
  • nauka kontrolowania oddechu podczas wykonywania ćwiczeń,
  • edukacja prozdrowotna.

 Spotkania z muzyką

SPOTKANIA Z MUZYKĄ to cykl autorskich, comiesięcznych, półgodzinnych koncertów, z muzyką graną na żywo. Programy są rozśpiewane, z dużą ilością kolorowych rekwizytów, piosenek i zabaw ruchowych. Lekcje muzyki prowadzone są na wesoło. Biorą w nich udział muzycy, wokaliści i aktorzy
z Opery, Filharmonii, teatrów muzycznych, studenci Akademii Muzycznej oraz pedagodzy ze szkół muzycznych Wrocławia. Poznajemy instrumenty, ich historię i budowę, uczymy się włoskich określeń muzycznych, słuchamy muzyki, śpiewamy piosenki. Są też zabawy ruchowe i tańce.Piosenki są dostosowane tematycznie dla dzieci, z większą ilością zabaw rekreacyjnych.

W roku szkolnym 2015/2016 na koncertach poznamy 8 nowych instrumentów. Będą też dwa koncerty tematyczne z piosenkami i inscenizacjami:
w październiku 2015 – koncert o bezpieczeństwie, tolerancji i zdrowiu, a w marcu 2016 – koncert piosenek o Wrocławiu, Europejskiej Stolicy Kultury 2016